Monday, April 9, 2007

Dag 19: Jag tror inte på hämnd men ett slag tillbaka.

Nittonde Dagen

Jag förstår inte hur du ens har mage att kalla mig falsk . Du kallar mig falsk för att jag följer ett något sådant där mönster när jag är kär i någon . Vad är du arg för? Att jag behandlar folk jag håller på att bli kär i/är kär i på samma sätt? Eller att jag behandlar någon på ett liknande sätt som jag behandlat dig ?

Jag tänker inte säga att du är falsk däremot kan jag lista upp de anledningar varför jag inte tycker du har en anledning i hela helvetet att attackera mig.

Jag kan börja med att säga att jag verkligen älskade dig när vi var tillsammans , jag gav dig blommor , jag skrev dikter jag vet faktist inte något jag inte gjorde för att visa att jag älskade dig .
Och då undrar jag , om jag skaffar en ny flickvän får jag då inte visa att jag älskar henne?

Eller är det så att jag inte får göra något som jag gjorde med dig med henne?
Jag får ge henne blommor om jag vill , jag får skriva dikter och jag får i princip göra hur jag vill. Och om du inte kan se att jag på vissa sätt behandlar er olika så tycker jag synd om dig på ett sätt och på ett sätt tycker jag det är skönt .
Jag gillar inte att hämnas men om du mår dåligt över det här så är vi långt ifrån lika med hur mycket du sårat mig . Jag vet att mycket som hände när vi ihop som var jobbigt inte var ditt fel , utan en del mycket dina föräldrars fel och mycket mitt eget ibland , men du har endå skapat otroligt mycket smärta.

Jag vet faktist inte ens var jag ska börja.

Jag vet att det inte var ditt fel , men nästan varje helg efter vi hade träffats så var du osäker på om vi skulle vara ihop eller inte , det var jobbigt för mig.

Nästan varje gång du skulle komma så tog det tills dagen innan jag visste det för att dina föräldrar först sa att ni skulle göra något , sen helt plötsligt sa du att du skulle någon annan stanns istället .

Du åkte till gotland och sommarjobbade på gotland trots att jag sa att jag i princip var skräckslagen med tanke på vad som hände mig året innan , och efter du var där kändes rädslan helt klart befogad

När jag var på Arvikafestivalen så dog min mobil andra dagen och efter det kunde jag inte prata med dig på hela tiden . När jag kom tillbaka därifrån så fick jag reda på att den tiden jag saknat dig allra mest hade du spenderat tiden med en annan Kille. Så var den resan förstörd.

När jag sedan gick ner mig över det i någon vecka hann jag knappt återhämta mig förrens du i princip sa att du var tvungen att va med en annan kille annars skulle du bli galen eller må jävligt taskigt . Eftersom jag är i princip den mest blåögda person som finns . så sa jag att det gick bra bara det var en kille som inte hade ditt nummer eller som du aldrig skulle träffa igen .

Trots det tog du en kille som hade ditt nummer och du träffade han sen . Jag sa hela tiden när vi var ihop att ni skulle säga upp kontakten endå så gjorde du inte det. Sen efter vi gjort slut försökte du få mig att träffa er tillsammans efter ni blivit ihop. Vareför i helvete då?

Efter den tiden så höll jag helt på att säcka ihop , men jag hatade verkligen att du rökte . Jag sa att jag skulle bli tillsammans med dig igen bara du struntade helt å hållet i att röka något mer efter det. rökte du sen?

Sen efter det hade det väl gått ungefär 5 veckor sedan vi träffades sist. Och efter det åkte vi till augustibuller . Det var kul tills enda kvällen tills du drog upp ett bråk sista kvällen . Där du sa allt du verkligen inte gillade med mig och du höll mig så nära dig när jag grät för jag kände mig så sårad. Jag spenderade hela natten kollandes mot balkongdörren och funderade på att hoppa bara för att få känna en annan sorts smärta en vad jag gjorde då.

Efter det är allt nästan som en dimma fram tills vi var i ett öppet förhållande på det enda villkor att man inte fick ha sex med någon annan . Det tog 3 dagar när du var borta i gamelby innan du var otrogen . Då föll hela min värld samman och jag hade redan fullt med problem hemma då . Jag fick en ångestattack i skolan och satt där och skakade och grät i flera timmar . Jag sa att jag inte orkade mer och jag funderade på att ta livet av mig för jag mådde så dåligt . Du såg det som ett rop på hjälp. Endå så svarade du inte på ropet.

På kvällen så ringde jag dig och du var full och brydde dig inte ett skit om vad jag sa . Utan du vart bara förbannad och slängde på luren . du ljög också och sa att du inte var full. Sen när jag i princip var så nära att att göra mig själv illa så jag bara kunde ta på det så ringde du och sa att du i princip sa att du blivit våldtagen , Jag pratade med dig , men för att jag sa att du borde anmäla det så vart du förbannad och la på luren . Jag gick iväg och fyllde på min mobil fast jag egentligen behövde pengarna till annat. Jag sa att jag älskade dig fast du gjort mig så illa , jag var ju tvungen att ställa upp för dig så jag fick inte må dåligt själv.

Efter det hade jag svårt att ens hiitta meningen att gå upp morgonen . Sen en dag hade jag det enda roliga som jag haft på jag vet inte hur länge . Jag var ute Med Jonas och Carro och kände att det äntligen höll på att vända .Du ringde och jag pratade ,med dig en kort stund men jag hade inte mycket pengar på Mobilen . Dagen efter fick jag reda på att du legat med en annan kille. Det räckte inte du var tvungen att skriva hur bra det var i din blogg. Jag vet faktist inte vad som var värst. Senare samma dag så snackade vi i telefonen och det enda du gjorde var att attackera mig . Tillslut så hörde jag inte ens vad du sa utan jag lyssnade bara på tonfallet

Jag förstår knappt själv varför jag inte klarade att göra slut med dig vid den punkten . Jag måste varit så fäst vid dig . Vi gjorde iaf slut inte så långt efter , och jag gav dig en sista önskan och det var att du skulle ge fan i att ta droger . Efter 2 veckor ringde du och sa att du tagit det .

Jag vet inte vad falsk är men jag kan inte komma ihåg ett enda löfte du gett mig som du hållt .

IBland när jag dricker mig full så kan jag fortfarande känna att det du gjorde mot mig fortfarande gör jävligt ont. Efter vi gjorde slut så hade jag inga Mardrömmar länge för jag kände att alla redan slagit in .

Kom aldrig och säg att jag är falsk för att behandlar någon på ett kärleksfullt sätt.
Kom aldrig och kalla mig falsk när jag är snäll mot någon som förtjänar det .

Jag tänker inte låta dig hålla mig en sekund tillbaka och jag älskar vem jag vill , hur mycket jag vill.

Kolla på folk i spegelen innan du använder kikaren.

No comments: