Friday, April 20, 2007

Dag 29-31: Som en fågel

Tjugonionde Till Trettioförsta Dagen

Onsdags: Simmade 50 längder bakom snigelpensionärer, mycket gitarrspel

Torsdags: Var i norrköping och köpte ett munspel, var med min bror. Sen var jag med Ellie resten av dagen . Bah vad jag tycker om den människan .. Bah var det.

Fredag , Munspelande , gitarrspelande , zigga lekande och Ellie saknande.
Kan räkna in Ellie saknande på dem andra dagarna med föressten

Ibland slår det mig vad lite folk vet om mig. Det är helt ofattbart. Dem som känner mig , å då menar jag mig . Det är inte mer personer än vad man kan räkna på fingrarna. Fast man måste komma väldigt nära mig för att lära känna mig. Det är inte det att jag är social , men jag tror det är svårt att få grepp om hur jag egentligen är. Jag kan vara världens roligaste person som sitter och snackar skit och gör korkade saker på fester. Jag kan också vara tillbaka dragen och läsa en bok och hytta åt näven åt folk som stör mig . Vem av dem tycker du är mest mig?

Det enda som slog mig idag är att jag alltid återkommer till en låt när jag är väldigt glad eller väldigt ledsen . Allitd samma låt. Nämligen , Som en fågel av Attentat. (punkbandet attentat)
Ser fjortisaktigt ut o slänga upp massa texter men jag göra det endå för annars kunde jag lika gärna skitit i att skriva om den . Förstår man inte innebörden av så kvittar det .

Fågel

Jag har aldrig fått någon ro
Jag har alltid vart på flykt
Ingenting har fått mej att tro
att det skall komma ett lyft, nä inte ett dyft

Fruktan är deras vapen jag har ångest på mitt jobb
Fruktan håller mej vaken tänker bara på skobb

na-na-na...

SOM EN FÅGEL UTAN BEN
SOM BARA FLYGER RUNT OMKRING
KAN ALDRIG LANDA FÖR DÅ E DE JU FÖRSENT

Dom säger att den som söker
han finner livets röda tråd
Men hur jag än försöker
Så är det enda jag fått ett råd, ett dåligt råd

Spring för livet tills du faller ner i sömn
Spring för livet för det här är bara en dröm

na-na-na...

SOM EN FÅGEL UTAN BEN
SOM BARA FLYGER RUNT OMKRING
KAN ALDRIG LANDA FÖR DÅ E DE JU FÖRSENT

(www.attentat.nu kan man hitta annat gött från bandet)

En ganska intet sägande låt egentligen men för mig betyder den mycket .



No comments: