Thursday, March 22, 2007

Dag 2: Världens bästa dåliga exempel

Andra dagen

Idag var det studiedag så jag gick inte upp förrens 10 tiden . Sissen stod och jamade utan för min dörr så jag öppnade och vi gosade i 10 underbara minuter innan hon började bitas. Någon stund senare stod jag i duschen och funderade på vad jag skulle göra av min lediga dag. Jag brukar alltid stå och fundera över viktiga saker när jag är i duschen , det är oftast då mina bra ideer kommer fram . Om det är Nakenheten eller vattnet som gör det kan man ju bara spekulera i men jag kom iallafall fram till att jag skulle städa , göra läxor och gå en promenad.

Jag satte mig med blött hår vid datorn och var sisodär sugen på att göra läxor. Den läxan jag beslutade mig för att jobba med var min terminsuppgift i Psykosocialt arbete. Det går ut på att man ska skapa en person , ge den ett problem och säga hur socialen går tillväga med fallet. Jag har valt att också skriva en dag ur den personens liv och göra ett bildspel till . Anna hjälpte ta mig några bilder en kväll som jag kunde använda så det var bara att bestämma i vilket sammhang dem skulle in i . Efter det brände jag en skiva med den musik min "klient" lyssnar på . Det var lite mörkare musik som hiroshima och lite Dia psalma .

Mitt i mitt arbete loggades jag in på msn och en massa männsikor attackerade mig direkt. Fick svara 5 gånger på vad som görs och sen sa jag hejdå och fortsatte mitt arbete. Efter blivit klart med 2 delar av 4 så var jag väldigt nöjd. Det var egentligen inte så mycket arbete eftersom de redan var halvfärdiga båda två. Efter det här satte jag mig vid Donkey konga trummorna igen och idiotade loss . Jag tänkte att jag kunde värma upp med det innan min promenad. Men efter en hård omgång med La bamba och lite till så tog jag fram gitarren istället eftersom jag var så uppvärmd i händerna.

Det gick jävligt bra med gitarrspelandet , Skrålade med i ung & kåt och kollade mig i speglen lite då och då. Inte för att jag är självgod men jag kollar mig så sällan i speglen så när man väl står där kan man ju vara lite uppkläd för sig själv så man inte behöver ha dåligt samvete. Efter jag var klar så tittade jag på Fresh Prince of Bel Air där Will smith inte fick vara med i Opera för sin familj . Efter det kollade jag ut och det var ett hemskt grått väder och eftersom jag är en väldig väder person så blev jag på dåligt humör . Precis då kom morsan hem skitglad och jag orkade bara inte vara glad så då vart hon sur för att jag inte var glad. Efter lite gnabb satte jag igång och möblerade om ett helt rum och städade 2.

Efter det vart det en lång redogörelse om varför jag inte var glad och varför jag klagar på att hon äter osten som det var ett äpple. Jag tyckte det var onödigt att sluka osten som en bengalisk tiger och hon tyckte att det var hennes rättighet att göra det för hon var hungrig mitt i natten . Diskussionen urartade senare när jag vart förbannad över att hon sa att jag aldrig var glad här hemma. Senaste jag kollade behövde man inte hålla en "Fan vad glad jag är fest" men små jag är glad partyhattar och ett stort smile hela dagen för att visa att man är glad. Vi slöt iallafall fred efter ha rätt ut några missförstånd.

Sedan satte jag mig och lyssnade på Johan Johansson och längtade till att se hans konsert som är imorgon . Jag har inte fått med mig någon dit , men jag har heller inte frågat så många . Jag vill gärna ha med min bror men han skulle kolla på SSK när dem spelade hockey ikväll så det var inte säkert han orkade. Efter jag lyssnat en stund så erbjöd morsan mig nån fet choklad grej från LIDL som jag missbrukat innan . Men efter många samvetskval så blev det ingen mr choc. Och tur var det. Efter det så gick vi till affären för att köpa lite saker.

Jag ville ha 2 onödiga doftljus och en ost i ersättning från den bengaliska tigern . Och jag fick en . När vi sedan kom hem gjorde vi mackor och skulle se när min farsa var med på tv. Han är med på nått skumt lokal debatt program , iallfall så vart jag erbjuden mr choc igen . Men tackade nej igen och tur var väl det? Efter det så satte jag mig här och började lyssna lite på Johan Johannson . Där av namnet "Världens bästa dåliga exempel ". Anledningen till just det namnet är det sättet jag är/varit på sista tiden i gemförelse med så jag vill vara .

Så sammanfattande: Lite sång , lite naket , lite bråk , lite städning och för lite promenad.

No comments: