Saturday, March 24, 2007

Dag 3: Polsk Zchlager

Tredje dagen

I Fredags så var det en rikitgt bra dag. Började med att vara ute och springa med barnen i förskolan. Vilka goa ungar det finns , varje gång jag ska bygga något som kommer ett av barnen och river ner det med ett stort täcke . Man kan höra filmmusiken och se allt gå i slowmotion när han kommer dragandes med täcket som är 3 gånger större än han själv.Efter "jobbet så vart det en snabb kort stund vid datorn för att sedan slänga sig i duschen . Man kan ju inte lukta fotbollsmatch om man ska dra iväg till Norrköping för att träffa folk och kolla på konsert.

Jag ska också vara ensam hemma den här helgen så innan jag stack iväg till tåget fick man gå en besiktningsrunda i lägenheten . "Matat kisse , check , bli biten av kisse , check". Sedan går jag mot stationen och där hyggligt varmt ute (hittilis). Har bra timeing till tåget och när jag går av sedan ska jag träffa Ellie. Tågrestan gick relativt fort eftersom jag tänkte att det bara blir roligare från den punkten . Väl framme I Norrköping träffar jag Ellie och vi drar en fika inne i spiralen . Det var väldigt trevligt. Efter det går vi runt i stan i flera timmar och pratar i väntan på konserten . Om möjligt ännu trevligare . Efter det så kommer vi till stället där Johan Johansson och Kjell höglund ska spela . Det visar sig att man måste förboka så jag blir sur som en skollad ål tills jag får reda på att bokningarna släpps klockan 21.

Så efter det drar vi runt på stan ett varv. En läskig park , en kyrkogård och Krimvård var på ungefär samma ställe. Dömt att hända något där? Iallafall efter en fortsatt riktigt trevlig afton så kommer vi tillbaka till konsertstället. Där vi lyckas komma in . Fan vad glad jag blev då. Enda tills jag upptäcker att alla platser är upptagna i lokalen . Men äsh va fan jag skulle kunna sitta på en iskub en hel konsert för o se Johan Johansson och Kjell höglund . Efter ett tag kommer Niklas och han den dära Pelle , trevlig säger jag . Utom att dem stod och sjöng i mitt öra hela konserten . Fast det var med stundvis bra . Tror jag ska starta ett Musikrecensions del i bloggen eftersom jag åker rätt mycket på konserter så:

Johan Johansson
Resturang Lokal , Norrköping


Musik: 9/10 Fruktansvärt genomtänkt och bra , minus för att han kom av sig lite biland.

Texter: 10/10 Kanske den bästa musikern jag vet textemässigt .

Publikkänsla: 6/10 Bulldogtanter i 40 års åldern som dansar dålig och sjunger falskt drar ner det mesta av betyget

Bästa låt: Polsk Zchlager ( Av nostaligska själ) , annars "Skit!"

Kunde man klarat sig utan: Bulldogtanter och en fylle gubbe som letade efter Kjell hela tiden




Efter att ha stått och glott på Johan Johanssons förtrollande framförande satte vi oss i 2 fotöljer och tog det lugnt tills man så Kjell gå förbi mot scenen . Han tillsammans med Johan Johansson framförde några gamla klassiker. Det var nog som godis för bulldogtanterna som svängde omkring och såg allmänt sliskiga och stupfulla ut . Jag står hellre i en galen moshpit med svettluktande långhåriga män än med bulldogtanter som dansar dåligt och luktar billig parfym och sprit . Under konserten var det också en kille som hela tiden var chokad över att se mig. Lika chokerad som han vart över att se mig vart jag över att han blev chokad .

Kjell Höglund med backup av Johan Johansson
Resturang Lokal , Norrköping


Musik: 8/10 gammalt , men endå väldigt nyskapande och varierande

Texter: 7/10 stundvis genialiska texter och stundvis för fåniga

Publikkänsla: 4/10 BULLDOGTANTERNA OCH A-LAGET TAR ÖVER!

Bästa låt: "Pandoras ask" , en ny låt som var suverän!

Kunde man klarat sig utan: Bulldogtanterna och gubben som önskade "Genesarets sjö" mellan varenda låt .




Efter Konserten så fick jag och Ellie vänta på tåget i en halvtimme och fy fan vad kallt det var. Hade jag varit en kuk hade jag antagligen inte nått upp till trappsteget på tåget pga krympfaktorn . Väl på tåget så tröttade man till sig rätt så bra . Drömde till några sekunder att jag fick världsherravälde genom att bygga ett legotorn som folk började tillbe. Efter det så försökte jag hålla mig vaken så gott som det gick . Det blev en kall promenad hem .

Väl inne i lägenheten så dosade jag och sissen och bissades lite dessutom . Efter det tog jag och Ellie lite mackor , jag kännde mig som en utsvulten varg , men det visade sig att jag var en mätt lus . Efter maten så vart det att kolla på film , motorsågmasskern . En lagom mysig film man kan äta till . I vilket fall var det iaf väldigt mysigt. Efter motorsågsmassakern gick i särklass en av världens sjukaste filmer på TCM. Innehållande en Josef stalin kopia och en galen trollkarl . Frukansvärt dåliga specialeffekter! En scen var när man fick se en arm växa otorligt sakta som det syntes tydligt att den var gjord i plast . Jag gick och borstade tänderna och när jag kom tillbaka frågade jag Ellie om filmen var bra , hon svarade ja och när jag kollade så brann en hel publik upp på ett coluseum . Märkligt. Efter det gick vi och la oss och sov mysigt.
En jävligt bra dag helt enkelt . Fast jag har ca 1h gitarrspel att ta igen .


No comments: