Sunday, March 25, 2007

Dag 5: En grov limpa och Pussi

Femte Dagen

Idag vaknade jag och fick smått ångest för att klockan ställer om . Jag vet inte varför , det kändes bara så jobbigt i 2 min . Sen hamnade jag i ett sånt där mellanting mellan sömn och vakenhet. Efter det tog jag mig upp o duschade och det gick bra måste jag säga . Sen satte jag mig vid datorn för att ta det lugnt en stund , lyssnade på Johan Johansson och kom på att jag skulle gå på ett möte angående en spelning vi Kanske ska arrangera längre framåt . Sen kom jag ihåg att jag lovat mig själv att göra Samhäll B läxor samt fixa pengar till Simhallen.

Efter en tids ovettighet vid datorn gjorde jag iordning lite frukost . Bröd , fil, musli , Street dogs och en katt nyfiket kollandes på mina dilekatesser. Efter det så vart det skynda sig på med kläder och försöka tämja friyseren . Några borstrapp senare så stod jag och tvekade om jag skulle ta med mig Basfodralet med mig. Eftersom jag har tänkt ta hem min Bas som finns hos min bror för att kunna repa tillsammans med honom nästa gång han hälsar på . "men det ser så fånigt ut med ett tomt fodral". Än en gång fick den delen lägga sig för "vafan skit i hur det ser ut du vill ju det !" delen . Matade Sissen och sen drog jag iväg med mitt slappa basfodral och en droppande plastkasse soppor .

Ute var det soligt och allt kändes lätt , varmt och avslappnat . Jag kom tillslut fram till Thai hoa restrurangen där jag skulle möta någon som skulle kunna leda mig tills där vi skulle hålla mötet. Min Fredrik och Pelle kom som ett par pilsnergubbar på vägen så jag hängde med dem ner i ABF lokalen där vi skulle ha ett möte. Några bandrepresentater kunde inte komma men vi vart 6 st iallafall. Vi diskuterade mest vad för lokal vi skulle ha. Det var djävligt roligt stundiv, speciellt när Min Fredrik nämde någonting om Snål Bengts cykelaffär. "Snål Bengts Cykel o radiolivs"? hahaha . Lazslo kände jag igen från någon film där han spelade gud. Dem andra som var där var Hubert , Petter (någon jag aldrig träffat innan) , Pelle , Min Fredrik och Så jag .
Efter en någon timme så var jag tvungen att skynda där ifrån med 7 min på mig att hinna till 16.52 tåget till Boxholm.

När jag gick ut därifrån så tänkte jag på dagen innan av någon jävla anledning. Jag vart glad när jag tänkte på Ellie och det gör mig jävligt förundrad med tanke på att jag bara träffat henne en gång . Dessutom har jag svårt att komma ihåg hur hennes ansikte ser ut. Och det är min största förbanelse , jag kan aldrig komma ihåg hur ett riktigt sött ansikte ser ut. Jag kan typ se enskilda drag men inte få någon helhet. Det retar ihjäl mig. Är jag dömd att bara minnas fula och mediokra människor? (hehe)

Jag hann precis med tåget , Tågchaufeurren (min egen tolkning av stavningen) öppnade dörren åt mig när jag kom springandes som en liten råtta mot tåget. Väl inne i tåget njöt av Johan Johanssons härliga musik . Vägen hem till farsan ifrån stationen var väldigt härlig , soligt o varmt . Hos farsan möttes jag så klart av ett stort rökmoln . Ciggarettrök luktar dött mögel . Farsan var inte hemma han var ute och gick , men jag hälsade på min bror och tog sedan med mig ett glas cola ner till datorn . Och där nere började jag senare med Samhäll B arbetet. Göra diagram av en excell fil . En enkät undersökning om punken . Tiden gick rätt så fort att fixa iordning det. Sen gick jag och hämtade min bror för att hjälpa mig analysera lite.

Han var seriös halva tiden , den andra halvan så låg han och gjorde ryggfisar på golvet. Jag skrämde bort han med musik som jag tycker är bra . Efter att ha gjort alla diagram färdiga och gjort lite analyser så var jag tvungen att gå. Bad min bror att farsan skulle ringa min mobil sen .
Sen begav jag mig iväg igen för att hinna med att köpa lite bröd och kattmat på vägen hem . Det var varmt och vått ute . Det var verkligen typiskt vårväder. Jag kom fram till ICA men dem hade ju stängt så jag fick gå till Konsum . Jag hittade bröd först. Och machotankarna gjorde att det vart grovt bröd . (finlandsvenska " Det blir siso med det grova brödi!"). Sen började jag leta efter kattmaten . En tjej trodde jag smög på henne för jag gick förbi henne hela tiden i jakt på kattmaten .

När jag väl hittat den så fanns det många sorter att välja på. Men det vart Pussi för komikens skull . "En grov limpa och pussi kan väl göra vilken man som helst glad?". Sedan mötte jag Ziggas syrra i kassakön . Vi drog några pussi skämt och sedan drog jag iväg mot stationen . Jag kände mig faktist duktig efter ha fått så mycket gjort och dessutom köpt bröd och kattmat . Jag fick vänta några minuter till tåget. Och innan och under tågresan lyssnades det flitit på Johan Johansson . Jag gick sedan hem och det hade nu hunnit bli rätt mörkt ute . Men inte för kallt iaf . När jag kom hem så dosade jag och Sissen . Sen gjorde jag lite nudlar och skrev med Anna Karin på Msn . Hennes pojkvän Jeff skulle vara med på något på MTV. Intressant tycker jag , även om jag verkligen inte gillar MTV.

Innan nudlarna vart klara ringde farsan och drog några skämt och sa att han kunde sponsra Simkortet . Och hur bra det var att röra sig fast jag var tvungen att använda det så det inte var pengar i sjön . Efter det slukade jag i mig nudlarna och sen ringde morsan . Höll samtalet kort så jag kunde påbörja min långa Gitarr och sångstund . Det gick skitbra och jag lyckades verkligen sjunga ut efter att Astman förstört för mig så länge , riktigt kul. Sen dess har jag suttit o skrivit med Sofia om vettiga och ovettiga saker som vanlig. Arvika är vettigt , Bob Dylan är ovettigt!

No comments: