Saturday, March 31, 2007

Dag 11: Ohhh you silly thing

Elfte Dagen


I dag var det dax för högskoleprovet . Vaknade tidigt och kom igång ganska fort. Fick skjuts av farsan in till motala samt 900kr till ett simkort. EFter det så kom jag till platengymnasiet , lagom ljus skola i mitten av nästan ingenstanns. Första delen i var Engelska förståelse och det gick fruktansvärt bra , blev lite powerade och choklad i mellan det passet och nästa. Som var Diagramdelen . Den var lagom svår och när den var klar känndes det som att bli överkörd av en traktor. Men fan skönt det var att vara klar!. Sen var nästa block . Hon som deler ut dem log. Då tänkte jag "fy fan nu kommer NOG uppgifterna!" .

Men då är det fast jag knappt kan tro det fast jag absolut inte vill tro det. Det skriker inombords men fram kommer bara med resten av folket en besvärad suck . En diagram del till som var ännu svårare . Fy fan tänkte jag och körde ett varv till , men det gick hyfsat bra och sen var jag på väg till närmsta pizzahak . (som jag förövrigt inte hade en anning om var det fanns) Men jag hade tur och såg med stora bokstäver en skylt i fjärran "Hannas Pizzeria" och god dammit vad jag åt medans 2 bowlinglag satt och snackade på ett sportspråk jag inte förstod . Sen la jag mig på en bänk inne i skolan . Där 4 näst intill identiskt klädda människor pratade om hur alla esteter såg lika dana ut och hade massa garn i håret. Dammit vad det retade mig . Sen snackade dem kärnkraft , då somnade jag nästan . Men sen var det upp och hoppa till nästa del . Och det var nog delen . Fy fan vad tråkigt , men fan så mycket lättare än förra gången!

För er som undrar är NOG uppifter uppgifter med 2 påståenden och alltid samma dem svarsaltenativ ex:

Längden på en apelsin är 2 cm , vad är apelsinens area?

(1) Apelsin är en frukt

(2) Apelsinens sida är 20 cm lång

A: Kan räknas ut med (1) men inte 2
B: Kan räknas ut med (2) men inte (1)
C: Kan räknas ut med (1) och (2) tillsammans
D: Kan räknas ut med (1) och (2 ) var för sig
E: Ingen av påstendena kan det räknas ut med.



Sedan efter den hemska delen så satt jag och drog massa NOG skämt för mig själv . Ex
"Av nog kan man alltid få NOG"

SEdan var sista läsförståelse och den känndes lätt , men det var jobbigt . Sen var jag utmustad och begav mig till närmsta busstation. Där jag väntade på en buss som inte kom . Som tur stod det en gubbe som pratade med sig själv och höll mig sällskap . Sen gick jag mot stationen . En gubbe hade gått förbi mig flera gånger när jag väntat och jag kunge inte slå ifrån mig hur konstigt det känndes när han kollade på mig varje gång jag gick förbi . Sen började fundera på vad som får han att gå förbi flera gånger . Jag konstaterade att han antagligen hade goda avsikter men att folk blir misstänksamma på folk de ser flera gånger .

Sen råkade jag gå fel håll när jag skulle till stationen först, fan . Mötte 2st tjejer som jag höll ögonkontakt med nån meter bara för o inte verka helt otrevlig . Sen efter jag upptäckte att jag gått fel hamnade jag några meter bakom dem . Och kunde inte släppa de där tankarna om man ses 2 gånger verkar det misstänksamt perverst. Så jag försökte undvika att inte bli sedd. Vilket ökad min perversfaktor med 200%. Väntade 1 timme i väntsalen och läste världens sämsta tidning, metro. Sen tog jag tåget hem som kostade 100kr , fan vad dyrt. Kom hem och smällde i mig pizza och grönsaker . La mig i sängen och sov lite för att sedan lyssna på Doktor kosmos och spela tv Spel , sen hamnade jag här .

Och imorn ska jag äntligen träffa Ellie igen , damn det kan fan bara bli en bra dag imorn .

(om något väldigt oväntat nu inte skulle inträffa.

No comments: