Tuesday, March 27, 2007

Dag 7: Ryska Erotiska Sagor

Sjunde Dagen


Dagen började med första den hemska mobilsignalen , efter att ha brutalt dessikerat mobilen så ringde nästa klocka och då var det bara att gå upp. Öppnade dörren och utanför stod sissen så det vart en riktigt gosomgång sådär på morgonkvisten . Sen gick allt på slentrian tills jag stod uppe vid förskolan . Var ute nästan hela dagen med barnen . Det var kul men samtidigt väldigt påfrestande. När jag kom hem satt morsan och Fnuppen (min tvilling) vid köksbordet. De satt o skojjade lite . Sen kom frågan . "Jaha , har det varit någon tjej här i helgen då ?". Eftersom jag tycker sånnt där med massa frågor om relationer och sådant från morsan är jobbigt så sa jag "nej..". Sen pratade hon om sina dektektiv skills och om hur hon kunde känna på lukten om någon varit här". Sen när hon frågade igen så började jag le fånigt hela tiden när hon frågade. Jävla skit , kunde det inte varit en tjej här som man inte blev glad av så jag slapp bli så brutalt avslöjad? "Det har du visst kolla hur fånigt han ler!".


Efter det gick jag loss på bongotrummorna och det gick överasskande bra, härligt! Efter det så gick vi alla och handlade. Lite småretandes och sådär. Sen gick vi hem i det sköna vårvädret och efter det så spelade jag Tv spel och lyssnade på musik en stund innan maten . Precis då ringer Anna och frågar om vi ska hitta på något. Lite dator och Mat senare är jag på väg mot stationen i det vackra vårvädret. Mitt i allting så får jag inspiration till att skriva en ny låt . Det var en bänk där det låg några burkar . Så jag tänkte , Vet A-lagare hur man uppskattar vårens skönhet eller måste han dricka för att se hur vackert det är? Jag facinerades lite av tanken och pillade in 2 altenativa versrader på mobilen " Du kanske kan vara glad att du inte sitter på en bänk och måste dricka världen vacker". Ibland dricker folk för att dricka sig själv vackra och ibland för att dricka andra vackra . Konsten är att dricka sig så full att man tycker det fulaste är vackert. Och visst är inte spriten vacker ?


Jag läste tidningen på tåget sen och solen började gå ner . Läste mitt bullshit till horoskop och hoppades det skulle stå något så specifikt att det inte kan stämma . Sedan rullade tåget in i Linköping och jag letade efter Anna men hon var inte där . Så jag gick och tog ut pengar istället , för att se hur mycket pengar jag hade. Mina ögon lyste på ett ont och gladd sätt när jag såg att ett Karl trygger stipendium smygit sig in på kontot. 3500kr till i sommar , fan vad glad man blir. Jag gillar inte pengar , men jag gillar heller inte att vara utan en hel sommar. Sen gick jag o träffade Anna . Vi gick en promenad och träffade Min Fredrik och Snålbengt. Där fick jag lite skit jag skulle lägga upp om spelningen , aja det hinns tids nog! Vårsolen under resten av promenaden och sen bar det iväg till Bosses glasbar. Där åt vi nån glass som smakade mandelmassa. Anna tog kort på sina kulor hela tiden och jag drog dåliga kulskämt hela tiden .


Sen gick vi runt stan och hade det allmänt roligt och pratade och skojjade . Anna sa att det kyrkor överallt fast det var samma vi gick förbi 2 gånger, lite tabbe det där! Men vem fan gör inte sådanna? Sen så hittade vi en Dia Psalma affish på en anslagstavla . Efter jag rivit bort den var den så ful att jag inte ville ha den . Så då ville jag kasta den . Sen när Anna ville ha den ville jag så klart på ren djävulskap ha tillbaka den . Efter det så gick vi mot stationen och där i ett skyltfönster såg jag den skumaste bok jag någosin sett. "Ryska Erotiska Sagor" för 15 kr. Hade det varit öppet hade jag köpt den på en sekund enbart för se vad fan en Rysk erotisk saga är för något . Sen vart det skämt om den som fan till stationen . Sen efter ett tag där så gick vi till skylten där Anna tog några bilder . Och jag snodde en HC fest poster.

Efter det så bar det av hemmåt. Lyssnade på Johan Johansson och Charta 77 hela vägen hem . På stationen mötte jag Hubbe och någon mer . Så vi väntade på att hennes buss skulle gå så jag och Hubbe kunde ta sällskap . Det var trevligt och vi snackade om lite allt möjligt , BLA Ryska erotiska sagor . Sen vart det adjö till Hubert . Det var skönt att komma in i den varma ljusa lägenheten efter den kalla mörka promenaden . Satt och åt lite smörgås och snackade med brorsan och morsan . Sen så satte jag mig här och spelade Bas och var vid datorn . Skrev med Ellie , Anna , Överste Drägget , Sofia och Cissi en stund . Sen ringde Lisen och snackade en stund . Det var rätt trevligt att någon ringde , synd bara att det bröst hela tiden . Sen efter det började jag skriva lite blogg och sitta o småspela på basen . Då ringde Lowe (!!!) , Det var riktigt trevligt för hon ringer inte så ofta. Det var lite prat om allt möjligt. Dia Psalma konserten bland annat .
Men var tvungen att lägga på för att spela gitarr , vilket jag ska göra så fort bloggskrivandet är klart.

Efter några minuters skrivande till ringde Lisen igen och vi snackade om hennes dag en stund . Sen efter det så sitter jag här nu och tänker

Det är märkligt hur nära man kan komma någon i sinnet när de är så långt borta .
Det är konstigt hur du nästan kan känna en andedräkt mot ditt bröst , en hand på din axel från någon som inte där .
Det facinerar mig att bli glad över någon man bara träffat en gång . Och ibland så dagdrömmer jag om att träffas igen .










No comments: